COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

05.04.2019

Ford viser første glimt av atletiske, innovative Puma crossover

Ford avslørte i dag det første bildet av Ford Puma – en SUV-inspirert og kompakt crossover som kombinerer lekkert design, klasseledende bagasjeplass og fleksibilitet, og ikke minst EcoBoost hybrid.


- Vi tror dette er en bil som vil treffe svært bra blant SUV- og crossoverkunder. Hvis du vil ha en bil som folk snur seg etter på fredagskvelden og som du kan laste med flatpakkede møbler på lørdag er dette bilen for deg. Vi har brukt mye tid på å gi kundene den fleksibiliteten de vil ha, og samtidig utvikle en bil med et moderne og iøynefallende design, sier adm. dir. i Ford Motor Norge Per Gunnar Berg.


Flere bilder, videoer og nyheter fra "Go Further"-arrangementet: KLIKK HER


Lekkert design og klasseledende stort bagasjerom


Salget av nye Puma starter i Norge i slutten av 2019.

Det første bildet av nye Ford Puma avslører en bil med tydelige designdetaljer som karakteristiske høyt plasserte frontlykter og aerodynamiske linjer. Samtidig har den kompakte crossover-proporsjoner med en høyere sittehøyde for en oversiktlig og behagelig kjøreopplevelse, og et klasseledende bagasjerom på hele 456 liter.

Pumas innovative bagasjerom inkluderer et dypt og fleksibelt oppbevaringsrom hvor eksempelvis to golfbagger kan få plass på høykant. Bagasjeromsløsningen er utviklet for å møte og overgå en klar forventing fra kundene om et fleksibelt bagasjerom.

Fords EcoBoost hybrid-drivlinje leverer mye krefter, respons og opptil 155 HK. En integrert startmotor/generator gjenvinner og lagrer energi som vanligvis går tapt under bremsing og retardasjon og lader det 48 volts luftavkjølte batteriet.


Drivstoffeffektiv og morsom å kjøre


Mild hybrid-systemet fungerer også som en motor som sømløst integreres med den prisbelønte 1.0-liters EcoBoost bensinmotoren. Den bruker lagret energi til å gi bilen ekstra dreiemoment, som både bidrar til redusert drivstofforbruk og samtidig økt totalt dreiemoment for optimal ytelse.

Med nye Puma utvider Ford sitt allerede brede modellutvalg av SUVer og crossovere. Utvalget inkluderer nå Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, nye Kuga, Edge og den helt nye drømme SUV-en, Ford Explorer ladbar hybrid som ble vist frem for første gang i går på Fords store «Go Further»-arrangement i Amsterdam.

Puma skal produseres på Fords svært moderne fabrikk i Craiova i Romania. Det er investert mer enn 1,5 milliarder Euro her siden 2008. SUVer står i dag for hver femte solgte Ford i Europa. I fjor økte Fords SUV-salg med hele 19 %.

                                                                            # # #

  • Ford Puma har et antatt CO2-utslipp fra 124 g/km, forbruk fra 0,54 l/mil

*The declared Fuel/Energy Consumptions, CO2 emissions and electric range are measured according to the technical requirements and specifications of the European Regulations (EC) 715/2007 and (EC) 692/2008 as last amended. Fuel consumption and CO2 emissions are specified for a vehicle variant and not for a single car. The applied standard test procedure enables comparison between different vehicle types and different manufacturers. In addition to the fuel-efficiency of a car, driving behaviour as well as other non-technical factors play a role in determining a car's fuel/energy consumption, COemissions and electric range. CO2 is the main greenhouse gas responsible for global warming.

Since 1 September 2017, certain new vehicles are being type-approved using the World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) according to (EU) 2017/1151 as last amended, which is a new, more realistic test procedure for measuring fuel consumption and CO2 emissions. Since 1 September 2018 the WLTP has begun replacing the New European Drive Cycle (NEDC), which is the outgoing test procedure. During NEDC Phase-out, WLTP fuel consumption and CO2 emissions are being correlated back to NEDC. There will be some variance to the previous fuel economy and emissions as some elements of the tests have altered i.e., the same car might have different fuel consumption and CO2 emissions

Kontakt oss



Nyheter